مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش قدم به قدم تهیه روزنامه دیواری برای دهه فجر و 22 بهمن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آموزش درست کردن روزنامه دیواری دهه فجر


روزنامه دیواری چیست ؟


روزنامه دیواری در واقع شامل یک صفحه مقوایی است که در مورد یک موضوع خاص گزارش ها و مطالبی در آن مورد را گردآوری کرده و بر روی مقوا نوشته می شود و بعد هر کس با توجه به سلیقه و استعداش طرح و خلاقیت در آن ایجاد می کند که میتوان برای زیباتر کردن آن از نقاشی های زیبا استفاده کرد.


همچنین برای تزیین از چسب های رنگی استفاده می شود، البته همه ی این ها سلیقه ای است بعد از اتمام هم بر روی دیوار کلاس یا سالن مدرسه نصب می شود روزنامه دیواری در واقع زیر شاخه ی کوچکی از مطبوعات می باشد چرا که دانش آموز شروع به گردآوری مطالبی خاص در مورد یک موضوع خاصی می کند.


این کار بیشتر به صورت گروهی انجام می گردد و دانش آموزان با انجام آن به صورت گروهی اولا با انجام یک کار عملی آشنا میگردند دوما روحیه همکاری و تفاهم در دانش آموزان به نحو احسن تقویت می گردد.


روزنامه دهه فجر و 22 بهمن باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟


قبل از هر چیز باید بدانید که روزنامه دیواری دهه فجر برای آشنایی سایر دانش آموزان با انقلاب و 22 بهمن است پس بهتر است از تصاویر و مطالب مربوط به انقلاب و پیروزی شکوهمندانه آن استفاده کنید.


یکی از نکات مهم درمورد درست کردن این روزنامه دیواری این است که حتما باید از تصاویر و نقاشی در آن استفاده کنید. روزنامه دیواری دهه فجر بدون عکس، نقاشی و کاریکارتور دلمرده به نظر می رسد و کسی نگاهش نخواهد کرد.


آن چیزی که نظر بقیه را به روزنامه دیواری شما جلب می کند، نقاشی و عکس های خاص و زیبا است، اگر خودتان نقاشی بلدید که چه بهتر روی یک مقوای سفید نقاشی کنید و به دقت ببرید. اما اگر بلد نیستید بروید سراغ اینترنت که بانک تصاویر زیبا و رنگی است. پرینت رنگی بگیرید، ببرید و روی مقوا بچسبانید.


یکی دیگر از ویژگی های روزنامه دیواری دهه فجر این است که نباید در آن از مطالب طولانی استفاده کنید و بکار بردن چند جمله کوتاه کافی است. در ادامه مطالبی که می توانید در این روزنامه دیواری استفاده کنید را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.


روزنامه دیوار برای دهه فجر و 22 بهمن


طرز ساخت روزنامه دیواری دهه فجر


نحوه درست کردن روزنامه دیواری دهه فجر و 22 بهمن


هر روزنامه دیواری از جمله روزنامه دیواری مخصوص دهه فجر باید یک نقطه توجه بزرگ داشته باشد و بقیه مطالب حول آن چیده شوند. این نقطه توجه بزرگ می تواند یک عنوان با خط خوش یا یک نقاشی زیبا در وسط روزنامه دیواری باشد و بقیه مطالب باید اطراف آن پخش شوند.

بیشتر بخوانید  از صرع کودکان چه می‌دانید؟


چون موضوع این روزنامه دیواری، دهه فجر و 22 بهمن است، پس بهتر است از نقاشی های انقلابی مثل نقاشی امام خمینی (ره)، تصاویر راهپیمایی یا پرچم ایران استفاده کنید. اگر می خواهید به جای نقاشی از عنوان استفاده کنید، باید یک عنوان زیبا مرتبط به 22 بهمن بکار ببرید.


حالا که مرکز روزنامه دیواری شما مشخص شد، نوبت به کشیدن کادر آن می رسد. می توانید از چسب های رنگی برای کادر آن استفاده کنید. همچنین می توانید گل های ریز رنگی دور تا دور روزنامه دیواری تان بکشید و آن را به شکل کادر درآورید.


حالا سراغ نوشتن مطالب روزنامه دیواری دهه فجر بروید. توجه داشته باشید که نباید از مطالب زیاد و طولانی استفاده کنید. همچنین بهتر است از ماژیک یک رنگ استفاده کنید، اگر از ماژیک های رنگارنگ استفاده کنید، نشریه شما خیلی شلوغ می شود.


بهتر است مطالب را روی تکه های مقوا یا کاغذ بنویسید و آن ها را روی مقوای اصلی روزنامه دیواری تان بچسبانید تا اگر مطالب شما خط خوردگی پیدا کرد به نشریه اصلی آسیب وارد نکند.


متن برای روزنامه دیواری دهه فجر و 22 بهمن


  • خاطره ی امام، بیش از همیشه، در دهه ی فجر و بیست و دوی بهمن است. حتّی بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشان دهنده ی شخصیت آن بزرگوار است.

  • ۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است.

  • اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه جهنّمیِ تحقیرآمیز آمریکا و حکومت دیکتاتوریِ قسیّ القلب پهلوی از این مملکت برکنده شود.

  • روز ۲۲ بهمن و راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه ی شرائط به خیابان ها می آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار می دهند؛ این خیلی باعظمت است.

  • راهپیمایی بیست و دوم بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ نشان دهنده ی عزم عمومی ملت ایران است؛ مظهر همان چیزی است که هر دشمنی را در هر حد و اندازه یی از اقتدار نظامی و توانایی های تبلیغاتی و سیاسی، مرعوب می کند.

  • دهه ی فجر، آن آیینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره های تاریک و قرون خالیه، بایستی ما می نشستیم و اسمی از اسلام می آوردیم.

  • ای امام خمینی، آن دل که به یاد تو نباشد دل نیست، قلبی که به عشقت نتپد جز گِل نیست، آن کس که ندارد به سر کوی تو راه، از زندگی بی ثمرش حاصل نیست.


نشریه دیواری برای دهه فجر و 22 بهمن


چطور برای دهه فجر روزنامه دیواری درست کنیم ؟


مقاله برای روزنامه دیواری دهه فجر و 22 بهمن


مقاله برای روزنامه دیواری دهه فجر


12 تا 22 بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است. در این ایام اتفاقات مهمی افتاد از جمله بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی، اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب،


بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی.


در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده است، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.


مقاله برای روزنامه دیواری 22 بهمن


هر ساله در طول ایام دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ ها می‌شود.


صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ‌ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می‌پردازد. همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.


در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می‌کنند. در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران، در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می‌شود.


در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست.


امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه 17 که مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.


مقاله برای نشریه دیواری دهه فجر


دهه فجر انقلاب اسلامی،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت، دهه فجر انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید.


در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ رژیم مزدور شاه برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران، ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد و در ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاه های کشور را بست.


اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد و در پی اعتصابات و تظاهرات و راه‌پیمایی مردم که خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.


مقاله برای نشریه دیواری 22 بهمن


در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راهپیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد.


در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابان ها را صادر نمودند. ‌ در تهران و شهرستان ها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیری های بسیار شدید رخ داد.


روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.


در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده است و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی گردید.


مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.


عکس برای روزنامه دیواری دهه فجر و 22 بهمن


همانطور که گفته شد، باید در مرکز روزنامه دیواری از یک نقاشی یا عکس استفاده کنید تا جذاب تر شود. می توانید از نقاشی هایی که در ادامه می بینید به این منظور استفاده کنید.


روزنامه دیواری برای دهه فجر


روزنامه دیواری برای 22 بهمن


نشریه دیواری دهه فجر


نشریه دیواری 22 بهمن


برای دیدن طرح های بیشتر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:


نقاشی دهه فجر و 22 بهمن


نمونه طرح روزنامه دیواری دهه فجر و 22 بهمن


نشریه دهه فجر


نشریه برای دهه فجر


روزنامه دیواری 22 بهمن


روزنامه دیواری برای 22 بهمن


روزنامه دیواری برای 22 بهمن


بیشتر بخوانید  ویژگی اتاق کودک | اتاق کودک باید چگونه باشد و تاثیر آن در رشد و تربیت کودک
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

3 پاسخ

  1. اولیه ایده خیلی خوبی بود.
    عالیه عالیه👌👌👍👍👍❤
    نمی خوام فقط اولی رو بگم خوب بود
    فقط ایده هاش عالی بود.
    مظورم از اون مخصوصلاً بود.😘😘😍😍😍😍👧👧👩👩👩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *