مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش ساخت روغن های معطر در خانه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه روغن های معطر درست کنیم؟

با استفاده از گل ها، گیاهان و گیاهان روغن های معطر طبیعی بسازید تا دیگر مجبور نباشید به شیشه های گران قیمت و پیچیده از نظر شیمیایی برسید.


موارد مورد نیاز:

گیاهان، سبزیجات، گل ها یا پودرها
روغن ضروری
یک یا دو روغن زیر: جوجوبا، بادام، زیتون، دانه انگور و فندق به عنوان روغن پایه
روغن ویتامین E و شیشه های کوچک و تیره


روغن معطر

1- از یکی از فروشگاه های بزرگ دیدن کنید. کمی وقت بگذارید تا درباره روغن های ضروری بیشتر بدانید. خودتان را به ساخت یک نوع روغن معطر محدود نکنید. البته برخی از روغن ها مانند اسطوخودوس محبوب هستند. به دنبال رایحه هایی باشید که به خوبی با هم هماهنگی داشته باشند، مانند یاس و وانیل.
شما می توانید فقط یک رایحه یا با کمی زمان رایحه ترکیب مورد نظر را داشته باشید یا حتی یک ترکیب جدید ایجاد کنید.

۲- اسانس خالص بخرید. روغن با روغن مخلوط می شود، اما اگر حاوی آب باشد نه. سعی کنید روغن را تا حد امکان ارگانیک کنید. درست است که گرانتر است، اما از آنجایی که می خواهید روغن خود را بسازید، مطمئناً از ترکیب شیمیایی آن خوشتان نمی آید. از روغن خالص استفاده کنید نه مخلوط روغن.

3- در مورد روغن حامل تصمیم بگیرید. روغنی که عطر را نگه می دارد حامل نامیده می شود. اکثر آنها بوی کمی دارند و برخی بوی بیشتری دارند.
روغن بادام بوی شیرین تری دارد. پس اگر به دنبال رایحه های شیرین هستید، آن را انتخاب کنید.
روغن جوجوبا بسیار لطیف و با رایحه ای ملایم است.
اگر قصد خرید روغن زیتون را دارید، غلیظ تر و تیره تر را انتخاب کنید.
روغن هسته انگور سبک تر، سبک تر و کمتر معطر است.
اگر از انتخاب این روغن ها مطمئن نیستید، از هر کدام یک بطری بخرید و امتحان کنید و در مورد یکی از آنها تصمیم بگیرید. حتی اگر از آنها برای روغن معطر استفاده نمی شود، می توانید از آنها برای پخت و پز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  چگونه ساقدوش عروس خوبی باشیم + نکات مهم برای ساقدوش بودن


طرز تهیه روغن معطر

4- وقت آزاد و مناسب را به روغن سازی اختصاص دهید. زمانی که مشغله ندارید و اعضای خانواده تان کاری با شما ندارند، می توانید استراحت کنید و از فعالیت ها لذت ببرید. می توانید از مصاحبه و کمک شخص دیگری بهره مند شوید.

5- شیشه های کوچک، درب و کلیه وسایل را بشویید و خشک کنید. اگر می خواهید مقدار زیادی از یک نوع روغن درست کنید، از یک ظرف بزرگ همزن استفاده کنید.

باید بخوانید:

چگونه یک روغن معطر انتخاب کنیم؟

چگونه یک روغن معطر انتخاب کنیم؟

اجتناب از بوهای نامطبوع و جذب بوهای مطبوع یک واکنش طبیعی است. ما ناخودآگاه از این رایحه ها به عنوان قرار گرفتن در یکی از این دو گروه یاد می کنیم…

6- میزان ترکیب ها بستگی به نظر شما دارد. اما 40 تا 50 قطره اسانس در 100 میلی لیتر روغن پایه مناسب است. اگر از گیاهان خشک یا تازه استفاده می کنید، روغن باید آنها را کاملاً بپوشاند. هرچه گیاهان بیشتری اضافه کنید، روغن بیشتری باید استفاده کنید.

7- پس از افزودن روغن عطر یا گیاه و ویتامین E، ظرف را خوب تکان دهید تا مخلوط به خوبی مخلوط شود.
اگر از اسانس استفاده کرده باشید، پس از چند روز معطر می شود. اگر از سبزی یا سبزی استفاده می‌کردید، آن‌ها را به مدت حداقل 14 روز در جای گرم و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

8- روغن را صاف کنید تا سبزی ها گرفته شود. زیرا اگرچه زیبا هستند اما در روغن و حتی با استفاده از ویتامین E به عنوان نگهدارنده، خود را ترش می کنند.

بیشتر بخوانید  تصاویر زیبا و فانتزی از مدل دسته گل عروس


روغن معطر

9- از یک صافی خوب و نرم استفاده کنید. پارچه پنیری برای این کار مناسب است. اگرچه مقداری روغن به آن می چسبد و مقداری از تلاش شما در این مرحله هدر می رود. صافی را در قیف قرار دهید تا نریزد.

10- در هر مناسبتی می توانید روغن های معطر بدهید. کافی است لیوان را تزیین کنید و با یک شمع زیبا یا یک جعبه شکلات به آن هدیه بدهید. یا انواع مختلف را برای خود نگه دارید تا همیشه عطر مطبوعی داشته باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *