مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با روش پخت کیک نارگیلی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طرز تهیه کیک نارگیلی

کیک نارگیلی یکی از کیک های بین المللی خوشمزه ای است که معمولا برای شام تهیه می شود، پس تشویق می شود به این راهنمای شیرینی پزی مراجعه کنید.

مواد لازم برای کیک نارگیلی

  • 2 فنجان آرد پخت
  • 1 فنجان شیر
  • 1 فنجان شکر
  • روغن مایع ½ لیوان
  • پودر نارگیل še فنجان
  • 4 عدد تخم مرغ
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1 قلم

کیک نارگیلی

دستور تهیه کیک نارگیلی

فاز اول
برای تهیه کیک نارگیلی خوشمزه ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کیک گرم شود تا آماده شود. برای شروع، تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

فاز دوم
وقتی شکر کاملا حل شد و مخلوط تخم مرغ و خامه حالت خامه ای پیدا کرد شیر را اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. سپس روغن را به عنوان شیر اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید.

سطح سوم
در این مرحله آرد را با بکینگ پودر دو بار الک کنید سپس کم کم و در چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا خمیر کیک یکدست شود و گلوله های آردی در خمیر کیک باقی نماند.

مرحله چهارم
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مایه کیک را فقط باید در حدی مخلوط کرد که آرد و سایر مواد یکدست شود و زیاد هم زدن مایه باعث از بین رفتن اثر پخت می شود و کیک خوب پف نمی کند. .

مرحله پنجم
وقتی خمیر یکدست شد پودر نارگیل را اضافه کنید و کمی مخلوط کنید تا با بقیه مواد یکدست شود. حالا قالب مناسب را با روغن جداکننده کیک چرب کنید یا اگر روغن جدا کننده نداشت از کاغذ روغنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ۳ روش برای پخت شاه بلوط + نحوه انتخاب و نگهداری

مراحل پخت کیک نارگیلی

مرحله ششم
در این مرحله لعاب را داخل قالب می ریزیم و چند ضربه محکم روی سطح کار می زنیم تا حباب های لعاب از بین برود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم
بعد از 40 دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست کنید و اگر کاملا پخته بود از فر خارج کنید. حالا صبر کنید تا کیک از روی آتش بیفتد سپس آن را از قالب خارج کرده و برش بزنید.

باید بخوانید:

نکاتی برای پخت کیک نارگیلی

  1. روغن جداسازی کیک
  2. در صورت نداشتن کاغذ روغنی می توانید کمی کره، روغن مایع و آرد را مخلوط کنید تا روغن مخصوصی تهیه شود تا کیک از قالب جدا شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *