مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین وضعیت کوپن الکترونیکی / یارانه نقدی چه زمانی حذف می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، به نظر می رسد اقتصاد ایران به دوران پایان یارانه نقدی و تولد دوباره کوپن ها نزدیک می شود.

همانطور که از اظهارات مسئولین مشخص است، احتمالاً در شهریور ماه طراح کاتالوگ الکترونیکی منصوب خواهد شد. به نظر می رسد دولت با فشار مجلس به این سمت سوق داده شده و همچنان ترجیح می دهد یارانه های 300 و 400 هزار تومانی پرداخت کند.

بر اساس آنچه بهارستانی ها اصرار دارند، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف کند و در عوض اقلام محدودی را برای چهار کالای اساسی الکترونیکی توزیع کند و قیمت آن کالاها براساس شهریور ماه سال گذشته باشد.

بر این اساس در هفته های اخیر دولت و مجلس جلسات مختلفی در سطح کارشناسی و رسمی برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع برگزار کرده اند. این در شرایطی است که نظر مردم نشان می دهد یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می دهند.

فشار مجلس بر دولت

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس، سوم مردادماه سال جاری در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مبنی بر اینکه افزایش قیمت روز به روز است در حالی که پایه اجناس باید بر اساس قیمت شهریور 1400 باشد تا به دهک های پایین جامعه برسد، تاکید کرد: موضع مجلس این است که قیمت سبد خانوار از طریق کالا مطابق با قیمت شهریور سال گذشته حفظ شود.

رئیس مجلس همچنین اعلام کرد که سران قوا مصوبه لغو این مصوبه را تایید نکردند.

آخرین وضعیت ارائه کاتالوگ الکترونیکی

در همین حال، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در تازه ترین اظهار نظر خود درباره آخرین وضعیت ارائه کالاهای الکترونیکی به جای یارانه نقدی به شهروندان، گفت: وزارت رفاه اجتماعی قول داد پیشنهاد رسمی کاتالوگ الکترونیکی را در شهریورماه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

بیشتر بخوانید  تصمیم مهم انگلیسی‌ها در آستانه آغاز لیگ برتر

وی بیان کرد: مقرر شد با توجه به اجرای آزمایشی و آزمایشی در نقاط خاصی از کشور مشکل این طرح مرتفع شود و پس از آن تصمیم به تسری آن به کل کشور گرفته شود.

خاندوزی به زمان معرفی کالابرگ به مردم اشاره کرد. به نظر می رسد نتیجه این دوره در شهریور ماه مشخص و اعلام شود.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز در پاسخ به پرداخت یارانه بعدی به صورت نقدی یا کالایی گفت: تا زمان ابلاغ رسمی، یارانه نقدی پرداخت می شود و هنوز ابلاغ نشده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *